Przejście do sekcji:
Tytuł projektu - „Posiłek w szkole i w domu”
W ramach wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024–2028 została przyznana na podstawie podpisanej Umowy nr 295/2024 z dnia 27.06.2024 r. dotacja celowa przez Wojewodę Łódzkiego za pośrednictwem Łódzkiego Kuratora Oświaty dla Szkoły Podstawowej Specjalnej w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Kiernozi na doposażenie i poprawę standardu obecnie funkcjonującej stołówki szkolnej (własnej kuchni i jadalni).
Jednostka realizująca: Szkoła Podstawowa Specjalna w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Kiernozi.
Całkowita wartość projektu: 100.000,00 zł
Kwota dofinansowania: 80.000,00 zł
Wkład własny: 20.000,00 zł
Data rozpoczęcia i zakończenia projektu: od 27.06.2024 r. do 31.12.2024 r.
Cel dotacji: Dotacja celowa udzielona została na realizację w 2024 roku zadań ujętych w ramach modułu 3 Programu - „Posiłek w szkole i w domu” na doposażenie i poprawę standardu obecnie funkcjonującej stołówki szkolnej (własnej kuchni i jadalni).
Opis projektu: Pozyskane środki w ramach projektu zostaną przeznaczone na remont pomieszczeń kuchennych, zaplecza kuchennego i jadalni, zakup sprzętów do kuchni oraz nowoczesnych mebli do jadalni. Doposażenie, adaptacja i poprawa standardu kuchni i jadalni zapewni całodzienny posiłek dla uczniów placówki. Kuchnia zostanie wzbogacona o nowoczesne urządzenia, które umożliwią efektywniejsze przygotowywanie posiłków. Planuje się zakup pieca konwekcyjno-parowego, obieraczki do ziemniaków, szafy nierdzewnej magazynowej, a także stołów produkcyjnych roboczych oraz stołu przyściennego z szafką grzewczą. Nowe urządzenia obejmą również lodówkę, chłodnię oraz napęd maszyny wieloczynnościowej z przystawkami, które usprawnią proces przygotowywania i przechowywania żywności. Realizacja tego zadania znacząco wpłynie na poprawę warunków nauki, wychowania i opieki w Szkole Podstawowej Specjalnej w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Kiernozi. Zakup odpowiedniego doposażenia kuchni i stołówki przyczyni się do rozwoju aktywności społeczności szkoły i wzmocni zadania terapeutyczne placówki poprzez usamodzielnianie i nabywanie nowych umiejętności podopiecznych, poznawanie nowych potraw, smaków podczas nauki spożywania posiłków. Wychowankowie będą rozwijać zainteresowania z zakresu gastronomi poprzez udział w zajęciach kulinarnych a także kształtować dobre maniery savoir-vivre.